سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شستن فرش 1200 شانه طوری که مثل روز اولش شود

نگهداری ، نظافت و شست و شوی فرش ماشینی در ماندگاری و طول عمر فرش تاثیر زیادی دارد . فرش ها در مکان های مختلف استفاده می شوند و در معرض انواع آلودگی قرار دارند .

مهم ترین نکته در نگهداری فرش 1200 شانه این است که گرد و غبار آن را با روش مناسب خارج کنیم . امروزه که در اکثر منازل برای غبارروبی فرش ها از جاربرقی استفاده می شود کار بسیار راحت شده است . بهتر است هفته ای یک بار با استفاده از جارو برقی با شدت یا قدرت مناسب غبار فرش را بر طرف کنید .

در صورتی که غبار در فرش باقی بماند در عمق الیاف یا گره ها نفوذ می کند و به راحتی از آن خارج نمی شود .

قالی های 1200 شانه چون با تراکم زیاد بافته می شوند مقدار گرد و غبار کمتری در آن ها نفوذ می کند چون گره و ریشه ها به صورت فشرده تر قرار گرفته اند .

در صورتی که روی فرش لکه ای ایجاد شود روش های خاصی برای از بین بردن آن وجود دارد . سعی کنید لکه را به سرعت پاک کنید تا روی فرش ماندگار نشود . در غیر این صورت اثر لکه باقی خواهد ماند .

در صورتی که فرش به شستشو احتیاج داشته باشد بهتر است آن را به قالیشویی های معتبر بسپارید . سعی کنید فرش را به طور مکرر نشویید زیرا این کار باعث از بین رفتن استحکام فرش می شود .

شستشوی فرش 1200 شانه

برای شستن فرش باید آن را روی یک سطح سخت و شیبدار پهن کنید .

با آب ولرم فرش را کاملا خیس کنید . ترجیحا بهتر است آب را حالت دوش مانند روی فرش بگیرید .

بهترین ماده شوینده برای شستشوی فرش طوری که مثل روز اولش شود ، شامپو فرش یا ماده های شوینده صنعتی است که خاصیت قلیایی نداشته باشند .

شوینده را در مقدار مناسبی آب ولرم حل کنید و با استفاده از اسفنج روی فرش بکشید .

در مرحله آبکشی باید ماده شوینده به طور کامل از فرش خارج شود زیرا باقی ماندن آن باعث زرد شدن فرش می شود .

برای خشک شدن فرش آن را روی سطح با شیب تند پهن کنید یا از محل مناسب آویزان کنید . در این مرحله پشت و روی فرش 1200 شانه باید کاملا خشک شود در غیر این صورت فرش زرد خواهد شد .

برای جلوگیری از زرد شدن فرش باید قبل از شستشو گرد و غبار را برطرف کنید و از ماده شوینده مناسب استفاده کنید .